Sunday, June 8, 2014

Sempurna kah kita ?

Assalamualaikum . And hyee kamu !!

                       

Kadang2 segelintir org susah nak lupakan msa lalu kita kan ? Masa lalu ni memberi kesan pada msa hadapan sama ada kesan yg baik atau buruk . Tu la kita kena terima seseorg tu seadanya insyaAllah setiap pasangan tu akan menjdi smpurna dengan melengkapi antara satu sama lain apabila masing2 dapat menerima pasangannya seadanya pada dirinya yang sekarang dan akan datang, bukan dirinya yang dahulu . 


                        


Dalam dunia ni , teda sepa pun yg sempurna jadii tak perlulah nak cari yg sempurna sgt . Terima seadanya . Usah dikenang kisah yg lalu sebab smua tu hanya akan mmbuatkn sseorg tu btmbh rsa bslh dan kurang keyakinan untuk meneruskn hdup lg . Usah berdendam dan menyeksa perasaan seseorg tu dengan hanya mengungkit kisah yg lalu . Kesian tau . hurm . Setiap manusia ada hati dan perasaan . Cuba korang bygkn klau korg yg brada kat tmpt situasi mcm ni ? apa korg rsa ? hah ! Kita haruslah memahami seseorg dan terus memberi smngt kpd mereka 'Masa lalu bukn la pghlang untuk mengecapi kbhgiaan ' . 

   
Pedulikanlah suara2 sumbang yg tidak dbyr , berubahlah ke arah yg lebih baik secara istiqamah, itulah yg terbaik..biar sedikit demi sedikit tapi terus bertambah baik berbanding menafikan kebaikan yg akan diperoleh dgn berubah tanpa mahu berubah..hijrah itulah ygg terbaik dlm hidup kita..jgn biarkan msa lalu menyelebungi hidup anda selamanya . 

                         


Sekian , dari saya . Muhasabah diri . Maafkan org sblm tdur . The cure to a thousand problems could be found in a single prayer. . insyaAllah ! gud nite ebelibadehhh :D

Let go of those who bring you down and surround yourself with those who bring out the best in you. 


I miss being a little kid with no stress, worries, or care in the world. 


La tahzan Innallaha ma'ana. 
Laila saeda wa ahlam ladida..

Jangan lupa baca surah Al-mulk,selawat,Al-fatihah sebelum tidur.Maafkan ana ye :) #cewahh . nunite ! 🌙🌙🌙

2 comments:

  1. betul betul betul :D

    http://funnyvelove.blogspot.com/

    ReplyDelete
    Replies
    1. thenx funny. nnty sya tguk tutorial ko k. sya blum on lappy lg. kat kdiaman kmi teda ntnet . sdeyhh kann 😔😔

      Delete